slide_1000x300_01 slide_1000x300_02 slide_1000x300_03 slide_1000x300_05 slide_1000x300_07 slide_1000x300_09 slide_1000x300_12 slide_1000x300_13 jeziorko

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy w Platerowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.platerow.com.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.

Treści nieobjęte przepisami

  • Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy stenogram z tych obrad.
  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasz Kasprowicz - mejlowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 833591012.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Jerzy Garucki - Wójt Gminy,
  • Adres: ul. 3 Maja 5, 08-210 Platerów,
  • mejl: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy w Platerowie

3 maja 5
08-210 Platerów
Parking
  • Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 20 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
Wejście do budynku
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 15%.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 100 centymetrów.
  • Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
  • Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
Schody
  • Stopień ma wysokość 20 centymetrów.
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Pomieszczenia
  • Około 40% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

czystepowietrze

Informujemy, że na mocy porozumienia podpisanego w dniu 29.12.2023 r.  z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w budynku Urzędu Gminy Platerów uruchomiony został Punkt Konsultacyjno - Informacyjny Programu „Czyste Powietrze”.

W Punkcie istnieje możliwość uzyskania informacji na temat Programu, złożenie wniosku oraz jego późniejsze rozliczenie.

Punkt (pokój nr 5) czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

Osobiste konsultacje będą możliwe po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym umówieniu się na wizytę. Szczegółowe informacje i zapisy będą możliwe pod nr telefonu 83 357 84 89 godzinach pracy punktu, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  

Szczegółowe informacje na temat Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” oraz portal beneficjenta dostępne są na stronie: https://czystepowietrze.gov.pl/

POMOC MATERIALNA O CHARAKTERZE SOCJALNYM DLA UCZNIÓW

W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

Świadczenie pomocy materialnej o charakterze socjalnym w formie stypendium szkolnego zostało wprowadzone w celu zmniejszenia różnic w dostępie do edukacji oraz umożliwienia pokonywania barier dostępu do edukacji uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej.

Pomoc ta przyznawana jest w oparciu o:

  • Ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 750 ze zm.– Rozdział 8a „Pomoc materialna dla uczniów”
  • Ustawę z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 901 ze zm.) – art. 8 ust. 1 pkt 2 i ust. 3-13,

Pomoc materialna przysługuje:

  1. uczniom szkół publicznych, niepublicznych i niepublicznych szkół artystycznych
    o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych – do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia;
  2. wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych – do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.

 

 

Gmina Platerów zrealizowała projekt pt „Wymiana urządzeń grzewczych korzyścią dla wszystkich mieszkańców gminy Platerów”, nr umowy: RPMA.04.03.01-d308/19-00 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej IV ,,Przejście na gospodarkę niskoemisyjną”, Działanie 4.3 ,,Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza” Poddziałanie 4.3.1 ,,Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Inwestycja obejmowała modernizację 76 budynków mieszkalnych w zakresie wymiany urządzeń grzewczych. Rezultatem projektu jest m.in. redukcja emisji CO2, a także zmniejszenie emisja pyłów PM10. Projekt realizowany był w trybie "Zaprojektuj i Wybuduj".


W wyniku realizacji projektu zainstalowanych zostało:

1. 39 szt. Urządzeń grzewczych na gaz (kocioł na gaz płynny propan-butan)
2. 37 szt. Urządzeń grzewczych na biomasę (kocioł na pellet)


Tytuł projektu: „Wymiana urządzeń grzewczych korzyścią dla wszystkich mieszkańców gminy Platerów”


Beneficjent: Gmina Platerów, ul. 3 Maja 5, 08-210 Platerów


Całkowita wartość projektu: 1 805 641,64 zł, z czego dofinansowanie stanowi 80% ze środków EFRR
Całkowite wydatki kwalifikowane Projektu: 1 679 239,00 zł
Kwota dofinansowania: 1 343 391,20 zł

Projekt został rozliczony.

współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej IV ,,Przejście na gospodarkę niskoemisyjną”
Działanie: 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza RPO WM 2014-2020
Poddziałanie 4.3.1 ,,Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej”
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020

harmonogram

baner fundusze

 

UNIA

 

bg zmiana MPZP1

button czystepowietrze

button aktywna szkola

button piece 350

button mapa

baner asi

button SIP

Dane Urzędu Gminy

3 Maja 5
08-210 Platerów
woj. mazowieckie
tel. 83 357 84 47
fax. 83 359 10 19

Deklaracja dostępności

 

 

NIP  537-00-20-144
Nr konta BS Platerów
09 8044 0004 0000 0260 2000 0010

e-mail: platerow@platerow.com.pl