Informacja
o wdrożeniu z dniem 1 lipca 2018 r. w Gminie Platerów i jednostkach organizacyjnych gminy
procedury podzielonej płatności VAT (split payment)
W trosce o zapewnienie przyjaznej współpracy, uprzejmie informujemy, że na podstawie art.108a ust 1-3 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług z dniem 1 lipca 2018r. Gmina Platerów wdrożyła model podzielonej płatności VAT.
Podzielona płatność dotyczy wyłącznie podatników VAT czynnych.
Gmina Platerów i jednostki organizacyjne gminy będzie realizowała zapłaty za otrzymane faktury na specjalny utworzony przez Bank w tym celu tzw. „rachunek VAT”. Tylko faktury otrzymane przez JST od podatników VAT z wykazaną kwotą podatku VAT będą regulowane w przedmiotowy sposób.
Jednocześnie informujemy iż zapłata w ramach podzielonej płatności VAT będzie mogła odbywać się od 1 lipca 2018 r. wyłącznie na rachunek bankowy do którego Bank przyjmującego przelew prowadzi rachunek VAT. Zatem na wystawianych fakturach na rzecz JST, kontrahenci muszą pod rygorem odrzucenia przelewu wskazywać od 1 lipca 2018 r. rachunek bankowy z otwartym rachunkiem VAT.
Podanie rachunku bankowego „prywatnego” uniemożliwi przez JST zapłatę za fakturę a kontrahenta narazi na opóźnienie w otrzymaniu przelewu.
Gmina Platerów informuje iż z modelu podzielonej płatności VAT zostały wyeliminowane faktury wystawiane na rzecz mieszkańców w ramach gospodarki komunalnej. Osoby fizyczne nie mogą korzystać z podzielonej płatności VAT. Nie mogą także korzystać osoby prowadzące działalność gospodarczą ale nie będące podmiotami o statusie czynnego podatnika VAT.
Skarbnik Gminy
Bożena Bartoszewska
Do pobrania: