Nabór wniosków program " Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością "
Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024
Gmina Platerów, informuje, że z dniem 23 sierpnia 2023 r. rozpoczął się nabór wniosków do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024, realizowanego ze środków Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych. Gmina Platerów planuje przystąpienie do w/w Programu.Głównym celem Programu jest wprowadzenie bezpłatnych usług asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, której adresatami są:
Usługi asystencji osobistej będą polegać na wspieraniu przez asystenta osoby niepełnosprawnej w różnych sferach życia, w tym:
Przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności będę uwzględniane potrzeby:
Osoby zainteresowane lub ich opiekunowie mogą uzyskać szczegółowe informacje u pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Platerowie, ul. Dworcowa 21, 08-210 Platerów lub telefoniczny – tel. 83 357 84 11.
Prosimy o zgłoszenie się osób zainteresowanych udziałem w Programie AOON – edycja 2024 w terminie do 14.09.2023 r. w celu dokonania diagnozy potrzeb.
Informację w linku:
-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2024
Świadczenie pomocy materialnej o charakterze socjalnym w formie stypendium szkolnego zostało wprowadzone w celu zmniejszenia różnic w dostępie do edukacji oraz umożliwienia pokonywania barier dostępu do edukacji uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej.
Pomoc ta przyznawana jest w oparciu o:
· Ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022r., poz. 2230 ze zm.– Rozdział 8a „Pomoc materialna dla uczniów”
· Ustawę z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023r., poz. 901) – art. 8 ust. 1 pkt 2 i ust. 3-13,
Pomoc materialna przysługuje:
1. uczniom szkół publicznych, niepublicznych i niepublicznych szkół artystycznych
o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych – do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia;
2. wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych – do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.
Szanowni Państwo
Z wielką przyjemnością informujemy, iż została podpisana umowa na realizację zadania pn. „Termomodernizacja Ośrodka Zdrowia w miejscowości Hruszniew”
Wartość zadania to kwota 1 832 700,00 zł z czego 1 796 046,00 zł pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (Edycja 3 – PGR).
W ramach zadania budynek Ośrodka Zdrowia w Hruszniewie zostanie ocieplony, wymieniona zostanie stolarka okienna i drzwiowa a źródłem ciepła będzie nowoczesna pompa ciepła.
Wykonawcą zadania jest Cetus Sp. z o.o. z Łosic.
Zadanie ma być wykonane w terminie do 30 września 2024 r.
OGŁOSZENIE
WÓJTA GMINY PLATERÓW
o wyłożeniu do publicznego wglądu
projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
części wsi Puczyce część 1
Na podstawie art. 17 pkt 9 i 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 977) oraz art. 39 w związku z art. 54 ustawy z dnia 3 października 2008r o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 1094)
zawiadamiam
o wyłożeniu do publicznego wglądu
projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
części wsi Puczyce część 1 ( działka o numerze ewidencyjnym 378) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko
w dniach od 17 sierpnia 2023 roku do 7 września 2023 roku w Urzędzie Gminy w Platerowie, ul 3 maj 5, 08-210 Platerów w godzinach od 7.30 – 15.30 oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Platerów pod adresem internetowym www.platerow.com.pl
Informacja dotycząca szacowania strat spowodowanych suszą w 2023 r.
W związku z wejściem w życie przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
13 lipca 2023r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
(Dz.U. z 2023 r., poz. 1350) dalej rozporządzenie zmieniające, które regulują mechanizm powołania i działania komisji ds. oszacowania szkód powstałych w wyniku suszy, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 2005 r., o ubezpieczeniu upraw rolnych i zwierząt gospodarskich (Dz. U. z 2019 r., poz. 477) dotychczas powołane komisje w składzie określonym w Zarządzeniu Wojewody Mazowieckiego z dnia 30 marca 2023 r. będą miały przypisane kompetencje do szacowania strat powstałych również w wyniku suszy.
POSTAWOWĄ metodą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę jest złożenie indywidulanie przez poszkodowanego producenta rolnego wniosku za pośrednictwem APLIKACJI SUSZOWEJ dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa
i Rozwoju (logowanie możliwe m.in. przez profil zaufany, bankowość elektroniczną,
e-dowód).
Wójt Gminy Platerów informuje, że każdy producent rolny, który chce odzyskać w II naborze wniosków część kosztów zakupu oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej powinien złożyć faktury VAT dokumentujące zakup oleju napędowego:
1) w terminie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023r. - jako załączniki do wniosku o zwrot podatku w ramach niewykorzystanego limitu z I naboru wniosków przysługującego w 2023r. w ilości 110 l/1 ha i 40 l/1 DJP bydła:
2) w terminie od 1 sierpnia 2022r. do 31 lipca 2023r. - jako załączniki do wniosku o zwrot podatku w ramach limitu przysługującego w 2023 r. w ilości 40 l/1 DJP owiec, kóz i koni oraz 4 l/1 szt. świń.
W II terminie składania wniosków (1-31 sierpnia 2023 r.) stawka zwrotu podatku wynosi:
Zapraszamy do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym bez negocjacji o wartości zamówienia nie przekraczającej progów unijnych o jakich stanowi art. 3 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) – dalej p.z.p.
Nazwa zamówienia: ,,Modernizacja istniejącego boiska sportowego w miejscowości Platerów”
Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy e-Zamówienia pod adresem internetowym: https://ezamowienia.gov.pl lub klikając w poniższy link:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-222ef83a-27a3-11ee-9aa3-96d3b4440790
3 Maja 5
08-210 Platerów
woj. mazowieckie
tel. 83 357 84 47
fax. 83 359 10 19
NIP 537-00-20-144
Nr konta BS Platerów
09 8044 0004 0000 0260 2000 0010
e-mail: platerow@platerow.com.pl